dimecres, de maig 28, 2014

PARAULES




...
Hi ha que treballar algunes hores tots els dies. S’ha de treballar com un obrer. Qui ha fet alguna cosa que val la pena ha treballat així. Tota la meva vida he treballat tot el sant dia... Avui tot és car per a un pintor: colors, materials, la mateixa vida. Si fos un pintor jove em buscaria un treball amb un sou fix, i seria independent i podria pintar el que em donés la gana.

Això no perjudicaria el meu art. El que em faria mal seria veurem obligat a pintar postals, “cromos”, cursileries. Treballar en un banc o carregar maons em sembla bé.

Nietzsche va dir: Tots els artistes haurien d’aprendre un ofici per sentir-se lliures”. Sols fa falta treballar no més de tres o quatre hores al dia. Després pintes el que vols, sense haver-se de preocupar del gust dels demés. Però ja se que a vegades cal aguantar-se ....

Paraules d’Henri Matisse en una entrevista que va mantenir amb Russell Warren a Howe en el 1949.


Les podria haver dit avui ja que son de plena actualitat. Paga la pena fer-ne reflexió ara i aquí. 

Amb elles us deixo.