dijous, de maig 06, 2010

IMPRESENTABLES

Com tanta gent estic al Facebook. De mi cap en fora no el faig servir gaire , i menys ara que per no sé quins set sous no m’apareixen els escrits que publico en aquest blog , però sí que em serveixo molt d’ell, per assabentar-me de fets, actes , per contactar amb artistes, etc.

Avui he rebut en el meu “mur” un escrit d’una artista mataronina , d’inicials A.C. , que em feia avinent la seva història. És tan definitòria que no vull afegir-hi res més. El trist és que aquest fet no és un cas aïllat, inusual , és el que passa amb tot aquell artista il•lusionat , que il•lús d’ell s’acosta a Beneficència per intentar conèixer que s’ha de fer per poder presentar el seu fer a la ciutat.

Avui l’explicito públicament tot reclamant al menys educació envers els artistes , i en aquest cas particular les oportunes disculpes personals. Dos punts que jo i tots, sabem que no duran a terme.

Sortosament cada dia que passa és un menys per que regidor tan impresentable mantingui la seva cadira. Ara sols cal demanar que en el proper Govern , els partits tinguin la lucidesa d’anomenar un regidor de Cultura que sigui treballador, atent i personal en el tracte i que sàpiga imposar uns criteris clars , convertint-se en veritable regidor i no en titella en mans de tècnics dictatorials que sols aposten per allò que els hi agrada personalment o per allò del que en poden treure “rèdits” personals.

Sigui com sigui, mentre somien en el futur , vagi la realitat del comentari que ha donat lloc a aquest post.

Vaig tornar a la meva ciutat ara fa 6 anys, llavors em dedicava plenament a pintar. Vaig dur el meu book i les meves il•lusions a la regidoria de cultura, amb la intenció de com tot artista, fer una exposició individual a la seva ciutat, en un espai públic i esperant passar un comitè de selecció, com a gairebé tot arreu que he exposat. Sorpresa!!, em van agafar el book a "regañadientes", una tal Gisel, manifestant que era molt difícil , bla,bla, bla...No hi havia ni terminis de presentació de l'obra, ni comitè de selecció, ni possibilitat d'exposar...Ningú es va posar en contacte amb mi, ni em va rebre mai ...

L’odissea: vaig trucar, vaig anar , no sé quantes vegades, mai em va rebre ningú. Com que passava el temps, vaig demanar que em tornessin el book, resposta : no el trobaven.
Ara , rebo trucada d'un treballador de cultura:- A. C.?,- sí sóc jo, -truco de cultura de Mataró,( el meu cor batega, per fi una resposta , desprès de 6 anys) ,-miri em trobat un book seu... sí és que ara en fer neteja l'hem trobat.


CARTELL DE SANTES

Aquest vespre l'artista a qui s'ha fet encàrrec del cartell de Les Santes d'enguany es reunirà amb la comissió del mateix per presentar el seu treball a fi de que la mateixa l'aprovi, o en cas contrari rebre les oportunes opinions per a modificar-lo.
A priori per tant és impossible saber el que sempre intenta ser el secret més guardat de l'any , però vist el tarannà de l'artista , - si és confirmen les nostres dades -, és possible que enguany ens trobem amb un cartell d'aquell que provoca "emocions".