dimarts, de novembre 27, 2007

TINC UN QUADRE NOU



Aquesta tarda i a la Sala dels Lleons , per cert a veieam qui és el primer de qualificar-los com el que son i en diu la “Sala dels Tigres” , Antoni Perna i la gent del Sant Lluc , han cedit a la ciutat l’obra guanyadora de la segona Biennal Torres-García. Per tant , jo com ciutadà de Mataró , disposo d’una nova obra d’art a la que sols cal qualificar com a magnífica.

Però que voleu que us digui jo hauria volgut alguna cosa més. No m’agrada gens ni mica aquesta semi-clandestinitat d’un lliurament entre amics, sense participació de ningú, sense cap ànima vibrant , sols a l’espera d’un flash que mitjançant una nota de premsa oficial servirà per fer-se públic en els diversos mitjans informatius locals.
No és habitual que la ciutat accepti una obra d’art tan significativa. La memòria ens porta a molts anys enrera, ja que la darrera cessió que no era d’una i sí d’un centenar d’obres , ja sabem tots com ha acabat , en el no res , en aquest despreci insultant per els artistes mataronins com és el refús a Proposta Mataró, Fons d’Art d’artistes locals.

L’obra de Perna és magnífica , no em cansaré de dir-ho. Potser per això vull fer una crida a tots aquells que llegeixen aquest blog. Segons s’informa , aquesta obra anirà a la Biblioteca Pompeu Fabra i això és una fet que s’ha d’impedir de totes , totes.

Ja fa uns quants anys que faig protesta davant els diferents responsables de Cultura, del mal estat de conservació de les obres que es troben a la Pompeu. Aquesta protesta es va intensificar en motiu de les converses del Fons d’Art i després de l’oportuna inspecció es va poder observar el que havíem denunciat , que no era res més que el més que deficient estat de les obres d’art allà dipositades.

En el mes de setembre vaig acudir a la Pompeu a xafardejar, el resultat es mantenia igual. Les obres allà exposades estan mal penjades , tortes ,brutes , en un estat de conservació en general lamentable, sense cap mena de carteles indicativa de l’autor. A vegades estan tapades per llibres , plantes, mig amagades per alguna estanteria. En resum en un estat indigne per la vàlua de les mateixes. Per això vull demanar que sota cap concepte l’obra de Perna es malmeti en lloc on tal maltracte tenen les obres d’art.

I davant el dubte , la visita és obligada. A més de la mirada general de les obres , el seu estat i la seva col·locació, sols cal fer anàlisi d’obres puntuals. Veure el lamentable estat de conservació que ja precisa de restauració de l’obra de Codina. Veure la brutícia en el treball de Calleja. Fixar-se en menyspreu de les obres de Comabella, Duran o Estrany, i qui vulgui ser agosarat que pregunti a la Directora per l’escultura de Violano que a punt d’acomplir-se vuit anys de la seva donació , encara està amagada ja que no hi ha hagut manera de fer-ne una peana.

Per això, i aprofitant la promesa , o era compromís ?, per part de Baron de que les obres d’art de l’Ajuntament es repartirien en els diferents estaments municipals, vull pensar que l’obra de Perna tingui un lloc preminent i de qualitat .És simplement el que es mereix.
I de pas , fer bugada de les obres de la Pompeu. Tasca que deu pertocar a Penedès , al que haurem de qualificar com el gran mag , ja que mai apareix en el lloc on hauria d’estar m i més si l’art n’és el protagonista.