dijous, de març 02, 2006


TASCHEN

Avui al sortir de la feina , i anant a buscar el meu transport públic habitual ,he passat com tantes vegades per “La Casa del Libro” del Passeig de Gràcia. He vist anunciat en els aparadors el llibre “El pintor de batallas” del que en parlava en un anterior post.
He entrat , com ho faig sempre que em queda temps ( m’agrada i molt, passejar mirant i remirant les darreres novetats i tot el que s’amuntega en els diversos mostradors de la casa ) , amb l’ànim de comprar-lo , però no ho he fet, i he pensat que ja seria objecte de desig per Sant Jordi.
La raó ha estat clara. M’he quedat amb el magnífic llibre “Sculpture. From Anriquity to the present day” de la Taschen. Ja sé que està en anglès i el meu domini es molt relatiu, per no dir poc relatiu, però és que son dos toms amb un total de 1147 planes, un munt de fotografies extraordinàries , ( amb un alt percentatge en color ) presentat tota la història de l’escultura , de manera clara, didàctica i entenedora ( us ben asseguro que el problema idiomàtic és molt relatiu ) , aplegant el bo i el millor, amb enquadernació flexible i en una caixa per guardar-los per l’increïble preu de vint euros. Sí , heu llegit bé, vint euros.
Tot , per què aquesta coneguda editorial , a la que jo comparo sempre amb les companyies d’aviació de baix preu, celebra el seu 25 aniversari.
I això no és tot. Al costat hi havia unes magnífiques monografies a 10 euros, o una espectacular caixa amb dos volums de grans dimensions, de la història de l’art mitjançant l’estudi de 900 obres cabdals, per tan sols 40 euros. Una temptació irresistible que haurem de deixar per el mes vinent.
Bon art , bons llibres , i preu més que raonable. Quan li dec a Taschen. Per això aquest propaganda gratuïta , però us asseguro que val molt la pena , però allò que es diu molt, molt.