dijous, de gener 19, 2006

MATARÓ PECADORA

No vull enfadar-me. Cal dormir, per després en fred prendre decisions. Val la pena enviar-ho tot a la merda, però és deixar camp lliure a l’enemic. Si s’ha resistit trenta anys, no vindrà d’una punyalada més . Però potser cal dir prou i donar un cop de porta que ja tenen ordres ...

Aquestes reflexions, i mil de parelles, roden ara pel meu cap. Mitjançant capgròs.com m’assabento que el Fons d’Art definitivament no entra en els plans de ca l’Arenas.
No és una sorpresa. Ja fa dies que ho vaig comentant en aquest blog. El pla d’usos era ja definitori, però m’emprenya, i molt, assabentar-me a través de la premsa i no de viva veu per part del regidor.

Fa quatre mesos que es van presentar les signatures de les cent primeres obres del Fons. En quatre mesos ni una paraula . Ara el periodista serveix de missatger . No tinc avís de cap entrevista amb el Sr. Graupera , per tant em pregunto , quan pensava comunicar-me la decisió?. Si aquesta és l’estil ètic de la regiduria , potser serà qüestió de pensar en l’exili cultural.

Per la mateixa noticia m’assabento de que no hi jornada de portes obertes a la Casa Arenas i si una per artistes , a la que òbviament jo tampoc estic convidat. Encara em resonen les paraules del Sr.Graupera, amb el Sr. J.A.Barón, alcalde de Mataró com a testimoni . “La visita està feta. Quan tu vulguis. Et faig un truc i t’ho ensenyo tot, No home ,no, No cal fer-la amb els artistes, així ho veurem més tranquil·lament” . Quins pebrots.

Encara que em pregunto a quins artistes han convidat. Aquesta tarda-nit he parlat amb Perecoll i J.M:Codina i cap dels dos estava convidat. Clar que si el que ha usat és la llista del PMC sols estaran convidats els amos del “cortijo” , és a dir els de “ACM”.

Cavalcada, Tres Tombs, Can Xalant, Carnestoltes , Fons d’Art.... Quin pecat tan gran ha fet Mataró per haver de purgar amb una regidoria que tota el que toca desgavella. Ah, però sense oblidar el silenci, per a mi, còmplice , de les altres forces polítiques del govern.